Saturday, December 25, 2010

Apa pandanganku? Madu Minda

Pengenalan

“FAQEH” Madu Minda adalah makanan kecerdasan minda, membina akal yang cemerlang. Memahami tentang kepentingan akal anugerah Allah yang terpenting kepada manusia, maka syarikat kami “PERNIAGAAN QURBA” berusaha membuat kajian ilmiah yang mendalam tentang makanan kecerdasan minda yang bersumberkan daripada Al-Quran, Al-Sunnah, Kitab Ulama, Perubatan Islam serta semua saluran maklumat moden terkini.

Kami menemui dua belas nas atau dalil bahan makanan khusus untuk otak yang cerdas. inilah dua belas rahsia kenapa Ulama Islam terdahulu dapat menghafal Al-Quran dan beribu hadis sejak kecil serta bijak beriitihad. Dua belas bahan makanan ini kami gabungkan bersama madu asli bermutu dari negara Islam kami Iran dalam bentuk cecair madu, tanpa sebarang bahan pengawet. Madu ini sedap dan mudah dimakan oleh kanak-kanak membesar dari satu tahun hingga orang dewasa lanjut usia.


KHASIAT “FAQEH” MADU MINDA
Kanak-kanak membesar dengan pertumbuhan akal yang cerdas, pintar serta sihat. Untuk pelajar rendah, menengah, universiti supaya dapat menerima pelajaran dengan baik, aktif berdaya saing. Untuk orang dewasa, lanjut usia, mengekalkan ingatan, elak lupa serta nyanyuk. Baik untuk penyakit mental, sakit kepala dan seumpamanya.

Pengalaman Menggunakan Madu Minda




Alhamdulillah, dikesempatan ini dapat saya berkongsi pengalaman menggunakan Madu Minda daripada Syarikat Pernigaan Qurba. Selain khasiat yang banyak yang amat baik untuk minda, pada awalnya Madu Minda sesuai diambil pertama sekali kerana sebagai pelajar dengan pemakanan yang kurang berkhasiat dan terdedah dengan makanan yang kurang berkhasiat, madu minda memberikan secara nutrisi semua vitamin dan zat yang diperlukan oleh badan dan khususnya sebagai vitamin minda yang berkesan. Kesan, secara peribadi dan maklum balas daripada rakan-rakan sekuliah yang turun mengamalkannya merasakan kurang mengantuk, bertenaga sepanjang hari dan dapat bangun pagi dengan mudah. Secara tidak langsung apabila mudah bangun pagi, kurang rasa mengantuk dan sentiasa bertenaga memberi ruang dan peluang untuk menelaah pelajaran. 

Dari segi rasa pula, walaupun ianya diramuankan dengan 12 herba minda terpilih, rasanya amat sedap dan terasa seperti ada rasa pudina (berangin) walaupun tiada bahan mint dimasukkan. Saya mengambil Madu Minda 2 kali setiap hari iaitu pada sebelah pagi (30 minit sebelum sarapan) dan sebelum tidur pada sebelah malam dengan melarutkan dengan air suam dan dihirup sedikit demi sedikit. Seperti yang diajarkan oleh Ustaz Jamil dari Syarikat ini, adap meminum madu seperti biasa niat untuk kecerdasan minda dan kesihatan, Selawat 3 kali dan membaca al-fatihah sekali, tambahan pula saya turut mengamalkan beberapa sunnah yang diajar oleh rakan tabligh iaitu dengan mengambilnya secara duduk di bawah (lantai) dan mengadap kiblat. Alhamdulillah, niat nak minum madu untuk kesihatan dan kecerdasan minda mendatangkan beberapa kebaikan baik dari sunnah-sunnah nabi saw. Semoga diberkati...http://www.qurba.com.my/faqeh_maduminda.html

Harga


Semenanjung Malaysia       RM 43.00
Sabah Sarawak                  RM 45.00


1 comment:

  1. sy prnah mgmalkan madu minda edaran Qurba sdn.bhd NIE,.dsmping rsa yg lazat,.AlhamduLillah,.byk mmbntu dlm mnjlani khidupn harian..mncrdaskn minda n mnmbah tenaga,...trima kasih

    ReplyDelete